MastersClass


Waarom zou je werken met een eventbureau?

26th of February, 2019


We begrijpen het wel, die eerste gedachte. Waarom zou ik een eventbureau inschakelen voor mijn (internationaal) event? Het kost me enkel geld en iedereen kan toch een ‘feestje’ organiseren, niet? Wel, daar sla je de bal mis. Laat ons toe uit te leggen waarom je zou moeten investeren in een samenwerking met een eventbureau.

Organiseren zit niet in je bloed

Bij de organisatie van een evenement komt écht veel kijken. Het zelf willen organiseren kan je veel stress bezorgen en je uit je comfortzone trekken. Bij een eventbureau zit events organiseren in het DNA. Uitbesteden betekent bovendien dat de verantwoordelijkheid voor bepaalde risico’s niet op jou terechtkomt. Het personeels- of klantenevent is dan ook nog eens vaak hét belangrijkste moment van het jaar voor het bedrijf. Dat legt extra druk op je schouders. Druk die een eventmanager met alle plezier wegneemt. Trouwens, een eventbureau heeft vaak tientallen jaren ervaring en organiseert honderden events per jaar voor verschillende klanten. Geloof ons: de meeste problemen en hindernissen kennen we al.

Je wil iets origineels en uniek

Als je denkt dat we concepten uit het verleden hergebruiken, heb je het mis. Het evenement moet een verlengde zijn van de bedrijfscultuur van de klant. Die is altijd anders. Geen enkel evenement zal dan ook tweemaal hetzelfde zijn. Wij als eventbureau investeren eveneens in onze mensen en zorgen ervoor dat ze steeds op de hoogte zijn van de laatste nieuwe ontwikkelingen in onze sector. Een nieuwe locatie, technologie, cateraar of artiest? We zullen het geweten hebben.

“Daar hebben we geen budget voor”

Geloof ons, we willen je echt niet pluimen. We spreken niet voor niets van een ‘partnership’. Als eventleverancier zijn we je partner en zullen we je dan ook van elke wijziging in het budget op de hoogte brengen. Een evenement moet bovendien onderdeel zijn van de marketingcommunicatiemix en net als elk ander kanaal dus gebudgetteerd worden. Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan vast, maar de kosten zijn bij de start al wel duidelijk. Bij zelfgeorganiseerde evenementen loop je het risico dat je geen goed overzicht hebt en blijven de kosten soms vaag. In plaats van elk jaar een evenement te organiseren, kan je er natuurlijk ook voor kiezen om elke 2 à 3 jaar iets groots te organiseren.

Je hebt geen tijd

De juiste leveranciers zoeken en alles opvolgen kost nu eenmaal veel tijd. Het moet gezegd worden: als eventmanager hebben we de juiste contacten. We hebben doorgaans al wat ervaring met bepaalde leveranciers en kunnen vaak ook rekenen op hun flexibiliteit. Dit maakt dat we snel kunnen schakelen en de juiste leveranciers kunnen inzetten om je evenement top te maken.

Investeren in je werknemers loont

Blije, betrokken werknemers zijn een must voor een gezond bedrijf. Niet alleen je werknemers worden gelukkiger als er in hen geïnvesteerd wordt, maar ook je klanten zullen dit merken. Het kan de klantentevredenheid tot wel 42% verhogen. Een personeelsevent hoort ook gewoon bij het verhaal van het bedrijf en haar mensen. Het zorgt voor trots en waardering. Externe tevredenheid begint bij je mensen.

Mogelijk beschik je niet over de nodige kennis, ervaring of creativiteit. Het dedicated team van Event Masters toont je met plezier hoe we jouw evenement kunnen omtoveren tot een beleving. Wij denken met je mee.

 

Pin the following images

Contact Us