Making the news

Teambuilding / Conference Ice breaker

Event Masters - Teambuilding - Making The News
Event Masters - Teambuilding - Making The News
Event Masters - Teambuilding - Making The News
Event Masters - Teambuilding - Making The News
Event Masters - Teambuilding - Making The News
Event Masters - Teambuilding - Making The News
Previous Next

Making the News….. Voor twee tot drie uur creëren de teams letterlijk front page nieuws. Tijdens deze teambuilding uitdaging gaat het verder dan de headlines, het vertelt het echte verhaal van uw conferentieverhaal.

Deze toffe en energieke uitdaging neemt uw team uit hun comfort zone en dropt hen in de wereld van nieuwsredacties.

De taak lijkt simpel. Alles wat de teams moeten doen is de front page van een krant opmaken. Het onderwerp: de conferentie/workshop/… van vandaag. Als een echt professioneel redactieteam moeten ze de grote verhalen te weten komen. Daarna volgen cryptische tips die kunnen leiden naar vitale informatie en sporen. De reporters van het team moeten ook op de straat gaan om echte interviews te gaan afnemen over een onderwerp of om een award-winnende foto te nemen, gebaseerd op enkele criteria.

Maar de teams moeten eer doen dan alleen maar een scoop zoeken. Ze moeten ook een naam verzinnen voor hun krant, een cartoon tekenen, advertenties ontwerpen en zelfs een “business” weervoorspelling maken.

Door het integreren van Making the News in een conferentie worden de sleutelonderwerpen van die dag benadrukt wanneer elk redactieteam een artikel publiceert met elk hun eigen interessante visie en interpretatie van het onderwerp. Deze worden dan op levensgrote schaal afgedrukt en getoond aan iedereen.

Making the News geeft niet alleen de opportuniteit om na te gaan of het conferentieonderwerp duidelijk is, maar geeft ook de kans om iedereen zijn visie, mening en interpretatie van het onderwerp te geven.

Volgend op uw evenement, kan het krantenbericht een hoge waarde hebben als feedback mechanisme om te kijken hoe goed iedereen de sleutelonderwerpen heeft opgenomen, begrepen en geïnterpreteerd heeft.

Teambuilding

Making The News

Waarom…MAKING THE NEWS? Drop uw teams in de wereld van nieuwsredacties… Wat een scoop!

00:00 - 00:10   INTRODUCTIE

De introductie gebeurt door de hoofdredacteur. “De uitdaging vandaag is om front page nieuws te maken.” De teams worden gebriefd over de 10 essentiële secties die ingevuld moeten worden om de voorpagina vol te krijgen. Alles van het schrijven van een artikel, een exclusieve scoopfoto hebben, een bedrijfsadvertentie ontwerpen tot het tekenen van een satirische cartoon. Voordat de nieuwe rekruten worden losgelaten in deze concurrentiele wereld, geeft de hoofdredacteur een kleine opwarming om de teams zonder te veel stress te laten werken.

00:10 - 00:30  PLANNING PERIODE

De teams bestuderen de briefing die duidelijk maakt met welke onderwerpen de secties moeten worden ingevuld en geeft iedereen afzonderlijke rollen.

00:30 - 01:00   WORKSHOPS

Om de teams te assisteren op hun pad doorheen het journalisten wezen, worden een reeks van workshops gegeven. Soms kunnen het cartoon workshops zijn, andere kunnen de teams leren hoe een standaard designsoftware werkt.

01:00 - 01:30   ALL SYSTEMS GO

De fotografen zijn buiten om hun informanten te ontmoeten die altijd wel een goede scoop te weten komen. Astrologisten kijken in de toekomst en schrijven een gepaste horoscoop en enkele weervoorspellingen. De journalisten strijden tegen elkaar tijdens de persconferentie om hun vragen beantwoord te krijgen. De spanning en energie is te voelen in de ruimte, iedereen maakt zijn taken af die belangrijk zijn voor het succes van hun krant.

DE DEADLINE IS IN ZICHT

De hoofdredacteur verhoogt de druk wanneer de deadline in aantocht is. De teams werken hard om hun materiaal in de template te krijgen. Cartoons en advertenties worden snel nog ingescand om in de template te zetten.

01:30-02:00   PRINT RUN

De teams slaan hun werk op op een memory stick en geven deze af in de print kamer. Een cascade van gejuich, gevolgd door zuchten van opluchting vullen de kamer wanneer de teams deze moeilijke tijden beëindigen.

De kranten worden geprint en weergegeven in de ruimtes zodat iedereen elkaars prestaties kunnen bekijken. Prijzen kunnen worden toegekend in verschillende categorieën: Beste cartoon, Beste hoofdverhaal, Beste krant, …

Info & Prices

Download our info sheet of this concept to have a closer look into the program and the estimated prices.


Download Case

Persoonlijke gegevens toevertrouwd aan Event Masters worden aan de databank van Event Masters, Brownfieldlaan 37-1 in Willebroek toegevoegd. Deze gegevens worden verwerkt door Event Masters als onderdeel van haar klantenadministratie en marktonderzoek met het oog op de uitvoering van gepersonaliseerde informatie en promotiecampagnes voor onze producten en diensten. Indien u dit soort informatie niet wenst te krijgen, gelieve ons hiervan per e-mail op de hoogte te brengen via: legal@eventmasters.be. U heeft het recht deze gegevens te raadplegen of te corrigeren. Raadpleeg onze privacy policy om meer te weten over hoe we uw gegevens gebruiken.

Thank you for your interest in our concept. Please feel free to contact us for more info.
We like to work closely together with our clients in order to make the best service and find the ideal event that suits your needs.

Download File

Pin the following images

Next Event: Knowing me, knowing you
Contact Us