BEA Awards 2019: Nieuw logo en nieuw concept

BEA Awards 2019: Nieuw logo en nieuw concept

De organisatoren van de BEA Awards, Belgian Event Awards, de jaarlijkse competitie die de beste live communicatie- en eventprojecten beloont, heeft het logo en het nieuwe concept voor de 21ste editie onthuld.

Begin december heeft de organisatie van de BEA Awards de inschrijvingen voor de competitie afgesloten. Deze editie telt 33 live communicatieprojecten, uitgevoerd door 20 verschillende Belgische agentschappen.

Nadat het evaluatiemateriaal verzameld is, gaat de competitie in januari verder en verschijnen de 18 juryleden op het toneel. Tijdens de online evaluatie krijgen zij de taak om de finaleprojecten aan te duiden. Deze genomineerde cases zullen op 27 maart 2019 live en openbaar worden gepresenteerd in het Congres- en Erfgoedcentrum Lamot. Diezelfde dag opent de 21ste ceremonie van de BEA Awards vanaf 18u00 zijn deuren in de Nekkerhal.

Share the Spotlight – BEA Awards

Na een marktonderzoek aan het einde van de 20ste editie, kondigde het team van de BEA Awards in juli een reeks grote veranderingen aan. Het is dus op basis van deze fundamenteel herziene richtlijnen dat Event Masters, de organisator van de volgende editie, dit najaar aan de slag is gegaan.

Het BEA-team presenteert nu met trots zijn concept voor 2019, met name : ‘Share the Spotlight’. Het is een concept dat van de BEA-ceremonie een evenement wil maken dat natuurlijk de winnaars van de competitie viert, maar tegelijkertijd ook alle andere spelers binnen de B2B-evenementenindustrie belicht: de agentschappen, de klanten en de leveranciers.

“Ongeacht welke rol we in deze sector vervullen, we hebben allemaal gemeenschappelijke motivaties en interesses,” zo legt Bert Knuts van Event Masters uit. “Met iedereen samen maken wij de evenementensector tot wat ze is. Tijdens de ceremonie van de BEA verdient elk agentschap dus om deze ‘spotlight te delen’. Niet enkel de agentschappen die hebben gewonnen, maar ook degenen die zijn doorgestoten tot in de finale, degenen die hebben deelgenomen, degenen in de zaal en natuurlijk alle andere mensen die actief zijn binnen de evenementensector.”

“Event Masters heeft de essentie van zijn opdracht volledig begrepen“
~ JP Talbot, Experience Magazine

“Het is eigen aan een event om ook een verrassingeffect te omvatten, dus daarom zullen we nog niet prijsgeven hoe dit concept tijdens de avond tot uiting zal komen,” zegt JP Talbot, “maar we kunnen nu al bevestigen dat Event Masters de essentie van zijn opdracht volledig heeft begrepen: van de BEA een feest van de sector maken, een avond die representatief is voor de eventsector en waarbij inspiratie en networking centraal staan. Het was onze ambitie om de BEA 2.0 te creëren, en daar zullen we zeker in slagen!”